VVE Laadloket partner van VvE Energie voor oplaadpuntenadvies
VvE Energie ziet de laadbehoefte groeien binnen VvE’s. In 2030 moet 25% van het Nederlandse wagenpark elektrisch rijden als de ambities van het kabinet worden waargemaakt. En dat betekent dat VvE’s ook steeds meer e-rijders krijgen die thuis willen laden. VvE’s met een eigen parkeergelegenheid hebben dus een schone taak om dit te organiseren.
nieuws
14
Nov ’23

Laadpalen VvE, dit is waar u rekening mee moet houden
Met de groeiende populariteit van elektrische auto’s, neemt ook de vraag naar laadpalen voor VvE’s gestaag toe. Bij steeds meer VvE-leden ontstaat de behoefte voor een laadpaal, omdat ze elektrisch rijden of willen gaan rijden. Hoe pakt de VvE met eigen parkeergelegenheid dit aan en waar moet u dan op letten? In dit stappenplan leggen we het uit.
kennisartikel
07
Nov ’23

Laadpunten VvE De Armada: onafhankelijke second opinion bekrachtigt eigen onderzoek
Leden van VvE De Armada in Amsterdam wilden graag laadpunten in de gemeenschappelijke parkeergarage. Tussen 2018 en 2021 deed de VvE zelfstandig onderzoek en werd een oplossing voorgesteld. De ALV bleef echter kritisch. Daarop werd VVE Laadloket ingeschakeld voor een second opinion. Uit dit onafhankelijke advies bleek dat de gekozen oplossing inderdaad de beste was.
Klantcase
24
Oct ’23

Laadinfrastructuur VvE Vordense Beek: unaniem positief besluit
TekstDe VvE van appartementencomplex Vordense Beek neemt verduurzaming zeer serieus. Als eerste stap in een breder plan om het complex toekomstbestendig te maken, wilde de vereniging laadinfrastructuur aanleggen. Met ondersteuning van VVE Laadloket werd een oplossing gekozen. Maar toen de contracten waren getekend, werd de CE-goedkeuring van de leverancier ingetrokken.
Klantcase
20
Sep ’23

Voorkom dubbele btw op stroom via VvE-laadpalen
Heeft uw VvE-laadpalen die zijn aangesloten op een gemeenschappelijke aansluiting? Dan bestaat de kans dat gebruikers dubbele btw betalen op de elektriciteit die ze afnemen bij het opladen van hun elektrische auto. Zo wordt thuis laden relatief duur en dus onaantrekkelijk. Wat kan de VvE doen om dubbele btw te voorkomen?
kennisartikel
11
Aug ’23

Subsidie oplaadpuntenadvies VvE’s breidt uit!
Staatssecretaris Vivianne Heijnen van het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat kondigde in een kamerbrief aan dat de subsidie voor het oplaadpuntenadvies per 1 januari 2024 wordt uitgebreid met een subsidie voor de realisatie van de collectieve laadinfrastructuur voor VvE’s.
kennisartikel
23
Jun ’23

VvE Carports Zuiderpoort Residentie: tussenoplossing met blik op de toekomst
Zuiderpoort Residentie in ’s-Hertogenbosch beschikt over 79 parkeerplaatsen. Tot maart 2022 stonden daar welgeteld nul elektrische of plug-inhybride auto’s. Toch vroegen de leden van een van de VvE’s in het complex het bestuur om een toekomstvisie op elektrisch rijden. Die kwam er, met medewerking van VVE Laadloket. De belangrijkste conclusie: voor de komende jaren volstaat een tussenoplossing, in 2027 volgt de grote sprong.
Klantcase
07
Jun ’23

Laadkosten besparen met dynamisch energiecontract
Wellicht heeft u er al over gehoord: dynamische energiecontracten zijn de laatste maanden regelmatig in het nieuws. Op een positieve manier, want zulke contracten kunnen aanzienlijk voordeliger uitpakken dan een contract met vaste prijzen. Een besparing van 20% op elektriciteitskosten is relatief eenvoudig te behalen.
kennisartikel
01
May ’23

Laadpalen voor de VvE? Met dit 3-stappenplan lukt het
Veel VvE’s met een eigen parkeergelegenheid die laadpalen voor de VvE willen realiseren ondervinden vaak problemen om tot een positief besluit te komen. Het afwegen van belangen van bewoners, het kiezen van de juiste (technische) oplossing, de kostenverdeling en wegwijs worden in wet- en regelgeving en subsidies. Het is een complex proces.
blog
06
Apr ’23
