VvE Costerstaete wil veilig laden op eigen zonnestroom
De VvE van appartementencomplex ‘Costerstaete’ in Wageningen stond voor een lastige keuze. Een nieuwe bewoner vroeg een laadpunt aan in de parkeergarage. Enerzijds was dat een aantrekkelijke manier om de stroom van de 300 zonnepanelen op het dak beter te benutten. Maar aan de andere kant hadden veel bewoners zorgen over brandveiligheid.
Klantcase
13
Dec ’22

VvE Hof van Sint Jan: 10 Tesla’s tegelijkertijd laden
Al in 2013 had de VvE Hof van Sint Jan in hartje Utrecht afspraken gemaakt over aanleg van laadpunten. Het bestuur moest elk plan zien en goedkeuren, onder meer om de veiligheid te borgen. Maar de notificatieregeling die in 2023 ingaat, maakt zulke afspraken onmogelijk. VvE-bestuurslid Theo van der Meer schakelde VVE Laadloket in voor een laadplan. Inmiddels is de laadinfrastructuur geïnstalleerd en is VvE Hof van Sint Jan klaar voor de toekomst.
Klantcase
04
Nov ’22

Verduurzamen: de kracht van onafhankelijke begeleiding
Veel VvE’s ondervinden problemen om tot een positief besluit te komen over verduurzamingsmaatregelen aan het complex. VVE Laadloket hanteert een methodiek die werkt voor besluiten over laadinfrastructuur. Als onafhankelijke partij nemen we alle leden mee door een stapsgewijze aanpak. Hoe werkt dat precies, en wat levert het op?
Klantcase
24
Oct ’22

Verduurzamen met de VvE? Stap voor stap!
Veel VvE’s ondervinden problemen om tot een positief besluit te komen over verduurzamingsmaatregelen aan het complex. Dat meldde Nieuwsuur onlangs. VvE’s worstelen met het afwegen van belangen van bewoners, het kiezen van een goede oplossing, de verdeling van kosten en wegwijs worden in het woud van regels en subsidies. Kan dat niet anders?
kennisartikel
22
Oct ’22

5 redenen om als VvE met een plan voor laadinfrastructuur aan de slag te gaan
Laadinfrastructuur aanleggen? Bijna twee derde van de VvE-leden vindt het een goed idee als de VvE dat regelt. De vraag is echter op welke schaal dat moet gebeuren. Zeker als er geen of pas enkele elektrische rijders in het complex wonen, kan het lastig zijn om daar overeenstemming over te bereiken, waardoor de beslissing alsmaar uitgesteld wordt.
kennisartikel
05
Jul ’22

Regie houden op laadinfrastructuur ondanks notificatieregeling?
Wachten tot de wetgeving van de notificatieregeling in gereed is of nu aan de slag met laadpunten? Dat is een vraag die veel VvE’s bezighoudt. En dat is niet zonder reden, want deze notificatieregeling is bedoeld om het plaatsen van laadpalen binnen de VvE te vereenvoudigen. We schreven al eerder over de inhoud van de notificatieregeling, maar nu het steeds dichterbij komt, zetten we de belangrijke argumenten, om meer regie te pakken als VvE, graag nog eens overzichtelijk op een rij.
kennisartikel
24
Jun ’22

VvE Williams Estate: tweederde wil elektrisch gaan rijden
Nabij de Erasmusbrug in het centrum van Rotterdam ligt het appartementencomplex van VvE Williams Estate. De meeste bewoners zijn al met pensioen en het OV en de fiets worden vaker gebruikt dan de auto’s van de VvE-leden. Toch is met het oog op de toekomst een laadplan meer dan gewenst.
Klantcase
22
Jun ’22

Case Capitool I, II en III: drie VvE’s, één laadgedachte
De Purmerendse appartementencomplexen Capitool I, II en III zijn vrijwel identiek aan elkaar, maar de wensen van de bewoners ten opzichte van elektrisch rijden verschillen aanzienlijk. Met het oog op de toekomst gingen de drie VvE’s apart, maar met onderlinge afstemming, aan de slag met het vraagstuk onder begeleiding van VVE Laadloket.
Klantcase
19
May ’22

Digitale veiligheid laadpunten VvE’s
We staan er niet altijd bij stil, maar veel apparaten die we gebruiken staan in verbinding met het internet om ze te kunnen aansturen of te monitoren. Dat is bij laadpalen niet anders. De verbinding met het internet is nodig om bijvoorbeeld slim te laden en om de transacties te kunnen verrekenen.
kennisartikel
18
May ’22
