Laadpunten VvE De Armada: onafhankelijke second opinion bekrachtigt eigen onderzoek
Leden van VvE De Armada in Amsterdam wilden graag laadpunten in de gemeenschappelijke parkeergarage. Tussen 2018 en 2021 deed de VvE zelfstandig onderzoek en werd een oplossing voorgesteld. De ALV bleef echter kritisch. Daarop werd VVE Laadloket ingeschakeld voor een second opinion. Uit dit onafhankelijke advies bleek dat de gekozen oplossing inderdaad de beste was.
Klantcase
24
Oct ’23
Laadinfrastructuur VvE Vordense Beek: unaniem positief besluit
TekstDe VvE van appartementencomplex Vordense Beek neemt verduurzaming zeer serieus. Als eerste stap in een breder plan om het complex toekomstbestendig te maken, wilde de vereniging laadinfrastructuur aanleggen. Met ondersteuning van VVE Laadloket werd een oplossing gekozen. Maar toen de contracten waren getekend, werd de CE-goedkeuring van de leverancier ingetrokken.
Klantcase
20
Sep ’23
Voorkom dubbele btw op stroom via VvE-laadpalen
Heeft uw VvE-laadpalen die zijn aangesloten op een gemeenschappelijke aansluiting? Dan bestaat de kans dat gebruikers dubbele btw betalen op de elektriciteit die ze afnemen bij het opladen van hun elektrische auto. Zo wordt thuis laden relatief duur en dus onaantrekkelijk. Wat kan de VvE doen om dubbele btw te voorkomen?
kennisartikel
11
Aug ’23
Subsidie oplaadpuntenadvies VvE’s breidt uit!
Staatssecretaris Vivianne Heijnen van het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat kondigde in een kamerbrief aan dat de subsidie voor het oplaadpuntenadvies per 1 januari 2024 wordt uitgebreid met een subsidie voor de realisatie van de collectieve laadinfrastructuur voor VvE’s.
kennisartikel
23
Jun ’23
VvE Carports Zuiderpoort Residentie: tussenoplossing met blik op de toekomst
Zuiderpoort Residentie in ’s-Hertogenbosch beschikt over 79 parkeerplaatsen. Tot maart 2022 stonden daar welgeteld nul elektrische of plug-inhybride auto’s. Toch vroegen de leden van een van de VvE’s in het complex het bestuur om een toekomstvisie op elektrisch rijden. Die kwam er, met medewerking van VVE Laadloket. De belangrijkste conclusie: voor de komende jaren volstaat een tussenoplossing, in 2027 volgt de grote sprong.
Klantcase
07
Jun ’23
Laadkosten besparen met dynamisch energiecontract
Wellicht heeft u er al over gehoord: dynamische energiecontracten zijn de laatste maanden regelmatig in het nieuws. Op een positieve manier, want zulke contracten kunnen aanzienlijk voordeliger uitpakken dan een contract met vaste prijzen. Een besparing van 20% op elektriciteitskosten is relatief eenvoudig te behalen.
kennisartikel
01
May ’23
Laadpalen voor de VvE? Met dit 3-stappenplan lukt het
Veel VvE’s met een eigen parkeergelegenheid die laadpalen voor de VvE willen realiseren ondervinden vaak problemen om tot een positief besluit te komen. Het afwegen van belangen van bewoners, het kiezen van de juiste (technische) oplossing, de kostenverdeling en wegwijs worden in wet- en regelgeving en subsidies. Het is een complex proces.
blog
06
Apr ’23
Steun in de rug voor financiering laadpunten VvE’s
Het aantal elektrische voertuigen groeit en daarmee de behoefte naar laadpunten ook. Het aantal laadpunten op straat is in Nederland bijzonder goed en ook mensen met eigen oprit staat niets in de weg om en eigen laadpunt te plaatsen. Voor bewoners in VvE verband met een eigen parkeergelegenheid is het wat ingewikkelder en kan de investering in (collectieve) laadinfrastructuur best fors zijn.
kennisartikel
30
Mar ’23
VvE Costerstaete wil veilig laden op eigen zonnestroom
De VvE van appartementencomplex ‘Costerstaete’ in Wageningen stond voor een lastige keuze. Een nieuwe bewoner vroeg een laadpunt aan in de parkeergarage. Enerzijds was dat een aantrekkelijke manier om de stroom van de 300 zonnepanelen op het dak beter te benutten. Maar aan de andere kant hadden veel bewoners zorgen over brandveiligheid.
Klantcase
13
Dec ’22